Ja, czyli kto?
Ja i moje klucze współpracy
(naciśnij wybrany klucz)
aktywne słuchanie
myślenie obrazami
głowa pełna neuronów w fazie beta-projekt
obserwacja tu i teraz
działanie z planem A/B
ciągle tkwi we mnie dziecięca chęć do poznawania nowego
Najważniejsze zainteresowania badawcze
Technologia jutra w edukacji – misja potrzeby specjalne
Enable Network of ICT supported Learning for Disabled People.
Technologie informacyjne i komunikacyjne wspierające edukację osób niepełnosprawnych.
Strony projektu:
i-enable.eu
enable-polska.blogspot.com
Projekt zakłada przeprowadzenie badań w jaki sposób technologie informacyjne i komunikacyjne ICT są wykorzystywane do wspierania uczenia się dorosłych osób z różnymi niepełnosprawnościami. Obszar: międzynarodowy wykraczający poza Europę (w partnerstwie instytucje z Korei, Indonezji i Australii).
Człowiek w rozwoju
Pedagogika serca, dialogu i twórczości
Edukacja domowa
Kapitał intelektualny, czyli wieloletni plan rozwoju zawodowego
Godzin warsztatowych
Lat pracy z człowiekiem
Godzin wykładowych
Alma Mater
Pielęgnacja ogrodu edukacyjnego dla nowej wiedzy i umiejętności
1. Emocja i edukacja
Mądrość ciała i umysłu, czyli o kształtowaniu odporności na stres i choroby
Szkoła Trenerów Meritum w Katowicach
Przedszkole Inaczej – innowacyjne metody pracy z dziećmi
METIS w Katowicach
Mediowanie konfliktu między uczniami – czyli od konfliktu do dialogu
NVC LAB
Laboratorium Porozumienia bez Przemocy
Warsztat tworzenia opowieści
Nasza Dobra Szkoła
Ocenianie Kształtujące
Nasza Dobra Szkoła
Dialog Motywujący, jako narzędzie motywowania – bez oceniania
MNODN Kangur Kraków
Interwencja w sytuacji przemocy rówieśniczej Metoda wspólnej sprawy wg. Kena Rigbiego
Ośrodek Rozwoju Edukacji Warszawa
2. Wpływ technologii na proces uczenia się
Uzależnienia medialne: Internet i telewizja
Niepubliczny Instytut Kształcenia Nauczycieli
Wydawnictwa Edukacyjnego w Krakowie
Wpływ nowoczesnych technologii na proces uczenie się
Nasza Dobra Szkoła
3. Spektrum autystyczne
Dziecko i nastolatek z Zespołem Aspergera w szkole prof. Michael Fitzegerald
Prof. Michael Fitzegerald –Regionalny Ośrodek Metodyczno-Edukacyjny
METIS w Katowicach.
Kurs I stopnia Instytutu Hendle p.t. Zrozumieć Autyzm w ujęciu Handle
Fundacja Zrozumieć Autyzm Instruktor: Catherine Stingley
Praca z dzieckiem z zaburzeniami autystycznymi. Metoda Elżbiety Wianeckiej
Wydawnictwo Edukacyjne
Katedra Logopedii I Lingwistyki Edukacyjnej Akademii Pedagogicznej,
Kraków
Dziwne dziecko-ADHD, Zespół Aspergera, jak je wspomagać
”Niezwykłe dzieci”
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom z ADHD
i innymi dysfunkcjami, Katowice
4. Debaty i sprawy społeczne
Rola Grup Wsparcia w Społeczeństwie-udział w debacie eksperckiej
Fundacja ISKIERKA na rzecz dzieci z chorobą nowotworową
Organizowanie i promocja wydarzeń lokalnych o charakterze społecznym
Mobilny Inkubator Społecznej Przedsiębiorczości w Rybniku
„FROM INTEGRATION ON TO INClusion” – debata dotycząca aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
CHCK Chorzów
Debata konsultacyjna osób z całościowymi zaburzeniami rozwoju w ramach projektu Konwencja Wspólna Sprawa
Lubelskie Forum Organizacji Osób Niepełnosprawnych
VII Ogólnopolska Konferencja Logopedyczna-Problemy XXI wieku-wczesna interwencja logopedyczna, wpływ wysokich technologii na rozwój mowy, zaburzenia artykulacji
Forum Logopedy-Warszawa
Uzależnienia medialne:Internet i telewizja- udział w warsztacie obrazujacym oblicze współczesnego mechanizmu uzależnienień wśród dzieci i młodzieży
prof. dr hab. Agnieszka Ogonowska
Polskie Towarzystwo Edukacji Medialnej- Kraków
„Nie taki niepełnosprawny straszny, jak go malują” oraz „Wzajemne oswajanie” czyli propozycje zmian w przepisach i rekomendacje dla policji, straży miejskiej i prokuratury dot. kontaktu z osobami niepełnosprawnymi
Fundusz Inicjatyw Obywatelskich
Hanna Pasterny, Aleksandra Słapik
Udział w wywiadzie fokusowym o postrzeganiu turystycznej oferty województwa śląskiego (wątek dostosowań przestrzeni publicznej dla ludzi wrażliwych sensorycznie)
BIOSTAT
5. Terapia pedagogiczna
Wczesna nauka czytania, jako proces kształtowania mózgowej organizacji funkcji językowej
Warsztaty metodyczne prowadzone przez prof. dr hab. Jadwigę Cieszyńską
Kompleksowy charakter opieki nad pacjentami z uszkodzeniami mózgu
Polskie Towarzystwo Logopedyczne, Katowice
Samodbanie nauczycielskie
Nasza Dobra Szkoła
Uczeń z zaburzeniami słuchu centralnego w sytuacjach uczenia się
Nasza Dobra Szkoła
6. Warsztaty rękodzielnicze i sztuka
Srebrniczo- Złotnicza Pracownia Rękodzieła Artystycznego w Mikołowie.
Mistrz Tadeusz Otrębski
Florystyka. Artystyczne układanie roślin.
ZDZ Katowice- Henryka Maćkowiak
Podstawy ceramiki-płaskorzeźba.
EDUKO
mgr Joanna Janczykowska
Warsztaty dekupażu
Natalia Wachowska we współpracy z sklepem plastycznym „Matejko” w Katowicach
Filcowanie na sucho
I Społeczne Przedszkole w Siemianowicach Śląskich- wchowawczynie grup przedszkolnych zainspirowane estetyką waldorfską
Praca z węglem i suchą pastelą
Obserwacja dynamiki roślinnej w plenerze
Wydział artystyczny UŚ
Kampus w Cieszynie
Praca z gliną-porzucenie schematu-forma, kształt, przemijanie
Wydział artystyczny UŚ
Kampus w Cieszynie
Krój i szycie
ZDZ Katowice, Ośrodek w Chorzowie
Prowadząca-Cudowna Pani Krystyna
Polecam ! 100 h nauki profesjonalnego szycia
Współpraca
Współpraca kluczowa
Biuro Rachunkowo – Doradcze Constans
Współpraca zawodowa od pierwszych fundamentów do dziś
Podziękowania
Czasoprzestrzeń osobistych wystąpień publicznych
Zadania domowe za czy przeciw ?
Data: (termin w trakcie ustalania)
Godzina: (godzina w trakcie ustalania)
Miejsce: Metis
Opis: Szkolenie otwarte dla dzielenie się dobrą praktyką w ramach sieci współpracy i samokształcenia – koordynatorka Grażyna Skirmuntt
Bombonierka wiedzy neurodydaktycznej czyli…?
Data: 27.08.2019
Godzina: 11.00-12.30
Miejsce: Nasza Dobra Szkoła – prelekcja wewnątrz organizacji
Opis: Refleksje i Inspiracje po Konferencji Neurodydaktycznej
Inna i Inksza – Inauguracja
Data: 31.05.2015
Godzina: 17.00-19.00
Miejsce: Klub Wysoki Zamek
Opis: Co potrafi Kobieta?, o istocie siły kobiecej, współtworzenie przestrzeni twórczej.