508-44-1040 kontakt@6edu.pl

Ja, czyli kto?

Joanna Malgorzata-Przylucka

Ja i moje klucze współpracy

(naciśnij wybrany klucz)

aktywne słuchanie

myślenie obrazami

głowa pełna neuronów w fazie beta-projekt

obserwacja tu i teraz

działanie z planem A/B

ciągle tkwi we mnie dziecięca chęć do poznawania nowego

Najważniejsze zainteresowania badawcze

Technologia jutra w edukacji – misja potrzeby specjalne

Enable Network of ICT supported Learning for Disabled People.

Technologie informacyjne i komunikacyjne wspierające edukację osób niepełnosprawnych.

Strony projektu:
i-enable.eu
enable-polska.blogspot.com

Projekt zakłada przeprowadzenie badań w jaki sposób technologie informacyjne i komunikacyjne ICT są wykorzystywane do wspierania uczenia się dorosłych osób z różnymi niepełnosprawnościami. Obszar: międzynarodowy wykraczający poza Europę (w partnerstwie instytucje z Korei, Indonezji i Australii).

Człowiek w rozwoju

Pedagogika serca, dialogu i twórczości

Edukacja domowa

Kapitał intelektualny, czyli wieloletni plan rozwoju zawodowego

Godzin warsztatowych

Lat pracy z człowiekiem

Godzin wykładowych

agsdix-smt3-school

Alma Mater

Wczesnoszkolna edukacja zintegrowana i pedagogika przedszkolna studia I i II stopnia

Wyższa Szkoła Pedagogiczna Towarzystwa Wiedzy Powszechnej

Terapia pedagogiczna - magisterium

Wydział Nauk Społeczno-Pedagogicznych Wyższej Szkoły Pedagogicznej im.  Janusza Korczaka

Nowoczesny Wykładowca Tutor i Coach Roczna Kuźnia Liderów Szkoła Mentorów Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Mentor: dr Iwona Wendreńska

Wydział Nauk Społeczno-Pedagogicznych Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Janusza Korczaka

Podyplomowe Studium Edukacji Niezależnej IX PSEN

Uniwersytet Warszawski – Instytut Stosowanych Nauk Społecznych

Pielęgnacja ogrodu edukacyjnego dla nowej wiedzy i umiejętności

1. Emocja i edukacja

Mądrość ciała i umysłu, czyli o kształtowaniu odporności na stres i choroby

Szkoła Trenerów Meritum w Katowicach

Przedszkole Inaczej – innowacyjne metody pracy z dziećmi

METIS w Katowicach

Mediowanie konfliktu między uczniami – czyli od konfliktu do dialogu

NVC LAB
Laboratorium Porozumienia bez Przemocy

Warsztat tworzenia opowieści

Nasza Dobra Szkoła

Ocenianie Kształtujące

Nasza Dobra Szkoła

Dialog Motywujący, jako narzędzie motywowania – bez oceniania

MNODN Kangur Kraków

Interwencja w sytuacji przemocy rówieśniczej Metoda wspólnej sprawy wg. Kena Rigbiego

Ośrodek Rozwoju Edukacji Warszawa

2. Wpływ technologii na proces uczenia się

Uzależnienia medialne: Internet i telewizja

Niepubliczny Instytut Kształcenia Nauczycieli
Wydawnictwa Edukacyjnego w Krakowie

Wpływ nowoczesnych technologii na proces uczenie się

Nasza Dobra Szkoła

3. Spektrum autystyczne

Dziecko i nastolatek z Zespołem Aspergera w szkole prof. Michael Fitzegerald

Prof. Michael Fitzegerald –Regionalny Ośrodek Metodyczno-Edukacyjny
METIS w Katowicach.

Kurs I stopnia Instytutu Hendle p.t. Zrozumieć Autyzm w ujęciu Handle

Fundacja Zrozumieć Autyzm Instruktor: Catherine Stingley

Praca z dzieckiem z zaburzeniami autystycznymi. Metoda Elżbiety Wianeckiej

Wydawnictwo Edukacyjne
Katedra Logopedii I Lingwistyki Edukacyjnej Akademii Pedagogicznej,
Kraków

Dziwne dziecko-ADHD, Zespół Aspergera, jak je wspomagać

”Niezwykłe dzieci”
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom z ADHD
i innymi dysfunkcjami, Katowice

4. Debaty i sprawy społeczne

Rola Grup Wsparcia w Społeczeństwie-udział w debacie eksperckiej

Fundacja ISKIERKA na rzecz dzieci z chorobą nowotworową

Organizowanie i promocja wydarzeń lokalnych o charakterze społecznym

Mobilny Inkubator Społecznej Przedsiębiorczości w Rybniku

„FROM INTEGRATION ON TO INClusion” – debata dotycząca aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych

CHCK Chorzów

Debata konsultacyjna osób z całościowymi zaburzeniami rozwoju w ramach projektu Konwencja Wspólna Sprawa

Lubelskie Forum Organizacji Osób Niepełnosprawnych

VII Ogólnopolska Konferencja Logopedyczna-Problemy XXI wieku-wczesna interwencja logopedyczna, wpływ wysokich technologii na rozwój mowy, zaburzenia artykulacji

Forum Logopedy-Warszawa

Uzależnienia medialne:Internet i telewizja- udział w warsztacie obrazujacym oblicze współczesnego mechanizmu uzależnienień wśród dzieci i młodzieży

prof. dr hab. Agnieszka Ogonowska
Polskie Towarzystwo Edukacji Medialnej- Kraków

„Nie taki niepełnosprawny straszny, jak go malują” oraz „Wzajemne oswajanie” czyli propozycje zmian w przepisach i rekomendacje dla policji, straży miejskiej i prokuratury dot. kontaktu z osobami niepełnosprawnymi

Fundusz Inicjatyw Obywatelskich
Hanna Pasterny, Aleksandra Słapik

Udział w wywiadzie fokusowym o postrzeganiu turystycznej oferty województwa śląskiego (wątek dostosowań przestrzeni publicznej dla ludzi wrażliwych sensorycznie)

BIOSTAT

5. Terapia pedagogiczna

Wczesna nauka czytania, jako proces kształtowania mózgowej organizacji funkcji językowej

Warsztaty metodyczne prowadzone przez prof. dr hab. Jadwigę Cieszyńską

Kompleksowy charakter opieki nad pacjentami z uszkodzeniami mózgu

Polskie Towarzystwo Logopedyczne, Katowice

Samodbanie nauczycielskie

Nasza Dobra Szkoła

Uczeń z zaburzeniami słuchu centralnego w sytuacjach uczenia się

Nasza Dobra Szkoła

6. Warsztaty rękodzielnicze i sztuka

Srebrniczo- Złotnicza Pracownia Rękodzieła Artystycznego w Mikołowie.

Mistrz Tadeusz Otrębski

Florystyka. Artystyczne układanie roślin.

ZDZ Katowice- Henryka Maćkowiak

Podstawy ceramiki-płaskorzeźba.
EDUKO

mgr Joanna Janczykowska

Warsztaty dekupażu

Natalia Wachowska we współpracy z sklepem plastycznym „Matejko” w Katowicach

Filcowanie na sucho
I Społeczne Przedszkole w Siemianowicach Śląskich- wchowawczynie grup przedszkolnych zainspirowane estetyką waldorfską

Praca z węglem i suchą pastelą
Obserwacja dynamiki roślinnej w plenerze

Wydział artystyczny UŚ
Kampus w Cieszynie

Praca z gliną-porzucenie schematu-forma, kształt, przemijanie

Wydział artystyczny UŚ
Kampus w Cieszynie

Krój i szycie

ZDZ Katowice, Ośrodek w Chorzowie
Prowadząca-Cudowna Pani Krystyna
Polecam ! 100 h nauki profesjonalnego szycia

Współpraca

Współpraca kluczowa

Biuro Rachunkowo – Doradcze Constans

WingsBridge Instytut Naukowo-Doradczy

Katowickie Centrum Przedsiębiorczości

Współpraca zawodowa od pierwszych fundamentów do dziś

Krajowe Stowarzyszenie „Inny Autyzm”

Stowarzyszenie Nasza Dobra Szkoła

Współpraca w procesie rozwoju osobistego

Regionalny Ośrodek Metodyczny-Edukacyjny Metis

Agnieszka Biela-Psychoedukacja

Podziękowania

"Pani Joanna aktywnie działa w grupach wsparcia od samego początku założenia organizacji. Co miesiąc prowadzi dwie grupy dla rodziców dzieci oraz opiekunów młodzieży i dorosłych osób z zespołem Aspergera. To formy samopomocowe, których złożeniem jest dostarczanie sobie nawzajem wsparcia przez ludzi dotkniętych tym samym problemem. Celem ich pracy jest zmiana osobistych warunków życia. Jest zawsze starannie przygotowana i chętnie dzieli się swoim doświadczeniem. "

Katarzyna Szulc
Prezes Krajowego Stowarzyszenia „Inny Autyzm”

"W imieniu dyrektora Instytutu Języka Polskiego Uniwersytetu Śląskiego, prof. UŚ dr hab. Jacka Warchali, składam Pani podziękowania za udzielenie pomocy merytorycznej studentce naszego wydziału. Dzięki Pani wsparciu możliwe było wygłoszenie referatu na temat „Funkcjonowania dziecka autystycznego w przedszkolu masowym”. Referat został publicznie zaprezentowany podczas I Logopedycznego Seminarium Naukowego, które odbyło się w dniu 1.06.2011 r. Serdecznie dziękuję za współpracę."

dr Katarzyna Węsierska
Opiekun fakultetu logopedycznego
Uniwersytet Śląski Wydział Filologiczny Instytut Języka Polskiego

"Dyrektor Regionalnego Ośrodka Metodyczno-Edukacyjnego Metis w Katowicach wyraża serdeczne podziękowania Pani Joannie Przyłuckiej za wygłoszenie wykładu „Współpraca przedszkola z rodzicami”. Przekazane treści i osobiste refleksje wzbogaciły wiedzę nauczycieli biorących udział w konferencji „Dziecko z autyzmem w przedszkolu” organizowanej w ramach Międzynarodowego Dnia Osoby Niepełnosprawnej."

Bożena Bucka
Dyrektor ROM-E Metis

"Podziękowanie dla Pani Joanny Przyłucka za przedstawienie referatu nt. „W obronie godności-współpraca rodzica dziecka z Autyzmem z instytucjami na konferencji naukowo-szkoleniowej: Zapal się na niebiesko dla Autyzmu Katowice, 2 kwietnia 2012 r."

dr Iwona Sosnowska-Wieczorek
Prezes Fundacji „In Corpore”

Czasoprzestrzeń osobistych wystąpień publicznych

Zadania domowe za czy przeciw ?

Zadania domowe za czy przeciw ?

Data: (termin w trakcie ustalania)
Godzina: (godzina w trakcie ustalania)
Miejsce: Metis
Opis: Szkolenie otwarte dla dzielenie się dobrą praktyką w ramach sieci współpracy i samokształcenia – koordynatorka Grażyna Skirmuntt

Inna i Inksza – Inauguracja

Inna i Inksza – Inauguracja

Data: 31.05.2015
Godzina: 17.00-19.00
Miejsce: Klub Wysoki Zamek
Opis: Co potrafi Kobieta?, o istocie siły kobiecej, współtworzenie przestrzeni twórczej.